Adaugă Răspuns 
 
Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Despre PASUL 8
15/06/2014, 04:04 PM
Răspuns: #1
Despre PASUL 8
- Pasul Opt -
“Am intocmit o lista cu toate persoanele carora le-am facut necazuri si am consimtit sa reparam aceste rele”


Pana acum, pasii s-au concentrat mai cu seama pe repararea propriei persoane si a relatiei cu Dumnezeu, asa cum si-L inchipuie fiecare. Incepand cu Pasul Opt aducem si alti oameni in procesul de vindecare, oameni carora le-am facut necazuri din cauza alcoolismului, oameni carora le-am facut necazuri in recuperare, oameni carora le-am facut necazuri intentionat, oameni carora le-am facut necazuri accidental, oameni care nu mai sunt prezenti in viata noastra si oameni alaturi de care vrem sa ramanem pentru restul vietii.

Pasul Opt inseamna identificarea raului pe care l-am facut. Nu conteaza daca l-am facut in urma furiei, a nepasarii sau a fricii. Nu conteaza daca comportamentul nostru s-a bazat pe egoism, aroganta, nesinceritate sau oricare alt defect. Nu conteaza nici macar daca nu am avut intentia vreodata sa facem rau cuiva. Toate necazurile pe care le-am provocat sunt material pentru Pasul Opt.

Poate ca unele necazuri nu mai pot fi reparate. Poate ca noi insine nu le putem repara in mod direct. Se poate chiar sa nu fim responsabili pentru ceva ce am trecut pe lista Pasului Opt. Nasul ne va ajuta sa facem diferenta, inainte de a trece la Pasul Noua. In acest moment, datoria noastra este sa vedem cui i-am facut rau si in ce a constat raul facut, si sa ajungem la bunavointa de a repara aceste rele.

Este normal ca in timp ce lucram la Pasul Opt, sa ne punem intrebari despre Pasul Noua si despre modul in care vom repara raul facut. Ceea ce gandim despre repararea relelor va influenta munca noastra la acest pas. Poate ca avem nevoie ca, inainte de a intocmi lista, sa eliminam unele idei gresite care sunt des intalnite.

Este minunat ca am inceput deja sa reparam relatiile cu unii dintre oamenii din viata noastra. Probabil ca familiile noastre sunt incantate ca nu mai bem. Unele dintre cele mai vizibile necazuri pe care le-am facut altora au incetat in momentul in care am incetat bautul. Daca acum reusim sa ne mentinem locul de munca, sau sa mergem la scoala, deja avem performante mai bune in aceste locuri. Nu le mai facem anumite necazuri colegilor de munca sau sefilor, profesorilor sau colegilor de scoala. Dar, este oare de ajuns?

Probabil ca am auzit la intalniri oameni care subliniau faptul ca a repara relele inseamna a ne schimba, si nu doar a spune “imi pare rau”, ca ceea ce conteaza cu adevarat este felul in care ne purtam cu oamenii acum. Dar, asta nu inseamna ca scuzele verbale nu mai sunt la moda in A.A. – facute direct, fata in fata, ele sunt foarte puternice atat ca modalitate de crestere spirituala pentru noi insine, cat si ca o alinare mult asteptata pentru oamenii carora le adresam. Ceea ce membrii A.A. vor sa sublinieze este ca nu putem sa ne cerem doar niste scuze de forma si apoi sa ne intoarcem direct la comportamentele care au cauzat necazurile in primul rand.

Se poate ca unii dintre noi sa fim deja plictisiti, in special daca nasii nostri ne-au pus sa scriem foarte mult la primii sapte pasi. Ne-am facut inventarul in Pasul Patru, ne-am catalogat defectele de caracter in Pasul Sase, acum trebuie sa analizam aceleasi situatii, dar din alta perpectiva! Poate parea ca, pana vom termina de facut pasii, ne vom analiza viata si alcoolismul pe toate partile. Sunt toate astea cu adevarat necesare? Nu cumva ne pedepsim pe noi insine analizand acelasI lucru iar si iar?

Nu, nu ne pedepsim! Pasul Opt este inceputul unui proces care ne va face sa ne simtim egali cu altii. In loc sa simtim rusine si vinovatie, in loc sa ne simtim intotdeauna inferiori, devenim capabili sa privim oamenii in ochi. Nu mai trebuie sa evitam pe nimeni, nu mai trebuie sa ne ascundem. Nu mai trebuie sa ne fie teama ca vom fi prinsi si pedepsiti pentru vreo responsabilitate neglijata. Vom fi liberi.

- Am vreo ezitare in legatura cu lucrul la Pasul Opt? De ce?

Unii dintre noi mergem in cealalta extrema cu acest pas: ardem de nerabdare sa ne ducem sa indreptam totul imediat, nefiind constienti de faptul ca am putea pricinui necazuri si mai mari. Facem gafe enorme, marturisindu-ne infidelitatile consoartelor sau prietenilor/prietenelor, ii facem pe membrii familiilor sa asculte fiecare detaliu al alcoolismului, confirmandu-le cele mai negre temeri despre ceea ce facusem si completand imaginea cu lucruri de care fusesera, din fericire, scutiti pana acum. Exaltati, le tinem copiilor nostri o cuvantare despre faptul ca avem o boala de care nu suntem responsabili, despre cat de mult ne iubim recuperarea si despre cat de minunata va fi viata de acum inainte, uitand toate momentele din trecut in care le facusem atatea promisiuni desarte. Ne repezim in biroul patronului intr-o buna zi si il anuntam ca suntem alcoolici si ca am delapidat o multime de bani prin metode ingenioase, dar ca acum ne pare foarte rau pentru asta si nu o s-o mai facem niciodata.

Desi poate ca nu am avut o experienta atat de extrema, sigur am prins intelesul: daca incercam sa reparam relele facute fara calauzirea nasului si fara un plan, putem sfarsi prin a face si mai mult rau.

- Imi dau seama de nevoia de a o lua usor si de a-l consulta pe nasul meu inainte de a cere iertare cuiva?
- A existat vreo situatie in care am cauzat mai mult rau pentru ca m-am repezit sa cer iertare inainte de a fi gata sa o fac? Care a fost aceasta situatie?

Poate ca unii dintre noi inca mai credem ca suntem de fapt niste oameni cumsecade care nu au facut niciodata rau cu adevarat nimanui in afara de propria persoana. Daca suntem cu adevarat nelamuriti in legatura cu cine ar trebui sa se afle pe lista noastra de “reparatii” , sau avem o idee vaga ca membrii familiei ar trebui sa se afle acolo dar nu suntem siguri de ce, se poate ca omitem ceva sau ca negarea noastra este inca destul de “groasa“.

Uneori suntem pur si simplu incapabili sa vedem adevarul despre anumite situatii, chiar si dupa multi ani in recuperare. Multi dintre noi am urmat o sugestie de bun simt: daca ne gandim ca trebuie sa-i cerem iertare cuiva dar nu putem sa ne aducem aminte de situatia prin care i-am facut necazuri, ii punem numele pe lista oricum. Uneori ne vom aduce aminte mai tarziu de ceea ce s-a intamplat. Pentru moment este bine sa facem tot ce ne sta in putere in acest pas, sa ne contactam nasul si sa continuam sa muncim la propria recuperare.

Mai multe lucruri vor fi descoperite pe parcurs. Avem nevoie doar de o minte deschisa, pentru ca atunci cand va veni informatia sa fim pregatiti sa o acceptam.

In ultimul rand, multi dintre noi amanam inceperea acestui pas pentru ca nu suntem dispusi sa le cerem iertare anumitor oameni. Ori nu-i putem suferi, ori ne este prea teama chiar sa ne imaginam cum i-am putea aborda vreodata. Avem nevoie sa incepem lucrul la acest pas si sa trecem acesti oameni pe lista, chiar daca nu suntem siguri ca vom fi vreodata in stare sa le cerem iertare. Daca este cu adevarat periculos pentru noi sa ne cerem iertare, nasul ne va ajuta sa gasim o cale de a iesi din impas.

- Fac o lista cu resentimentele care stau in calea bunavointei mele de a repara relele facute. Pot renunta la aceste resentimente acum?
- Daca nu, pot aduna bunavointa necesara ca macar sa trec aceste persoane pe lista si sa ma gandesc la bunavointa mai tarziu?
- Exista oameni carora le datorez sa le cer iertare si care pot fi o amenintare pentru siguranta mea sau fata de care am alt fel de temeri? Care sunt temerile mele?

PERSOANELE CARORA LE-AM FACUT NECAZURI SI CE FEL DE NECAZURI LE-AM FACUT


Inainte de a incepe alcatuirea listei, mai avem un ultim concept cu care trebuie sa ne familiarizam: ce inseamna cuvantul “necazuri” in acest pas. Avem nevoie sa incercam sa intelegem toate felurile in care este posibil sa se cauzeze necazuri, astfel incat lista noastra sa poata fi completa.

Anumite tipuri de necazuri sunt evidente. De exemplu, daca am furat bani sau alte bunuri de la o persoana sau de la o firma, necazul facut este evident. De asemenea, cei mai multi dintre noi nu au probleme in a recunoaste ca abuzul fizic sau emotional sunt un tip de necaz.

Apoi, exista situatii in care recunoastem ca am creat necazuri, dar putem avea probleme in identificarea persoanei sau a persoanelor anume carora le-am pricinuit. De exemplu, daca am copiat la un test la scoala. Ne intrebam daca asta i-a pricinuit necazuri profesorului, colegilor sau noua insine? Colegii care au venit dupa noi au trebuit sa plateasca pretul neancrederii profesorului din cauza minciunii noastre? Raspunsul la aceste intrebari este ca toti au avut necazuri, chiar si numai indirect. Toti apartin pe lista pasului Opt.

In sfarsit, mergem la formele mai profunde de necazuri. Aceste forme pot fi cele mai daunatoare, pentru ca lovesc in cele mai vulnerabile parti ale sufletului. De exemplu, am avut un prieten vechi, de ani de zile. In aceasta prietenie erau investite sentimente, incredere, si chiar identitate personala. Relatia era cu adevarat importanta si pentru persoana respectiva, dar si pentru noi. Apoi, fara explicatii, din cauza vreunei ofense reale sau imaginare, ne-am retras din aceasta prietenie si nu am incercat sa o mai reluam niciodata. Sa pierzi un prieten este destul de dureros si fara a adauga povara faptului ca nu stii de ce; cei mai multi dintre noi am provocat tocmai astfel de necazuri altora. I-am distrus acelei persoane capacitatea de a avea incredere si poate ca i-au trebuit ani de zile ca sa se vindece. O varianta a acestei situatii este ca poate am lasat o persoana sa-si asume vina pentru sfarsitul unei relatii, facand-o sa se simta dizgratioasa, de neiubit, cand in realitate, pur si simplu obosisem de acea relatie si ne era prea lene sa incercam sa o pastram.

Exista multe alte feluri in care le putem provoca altora necazuri emotionale profunde: neglijare, retragere, exploatare, manipulare si umilire, ca sa numim doar cateva. Aceia dintre noi care am pozat in “victime” sau in “oameni cumsecade” putem descoperi ca i-am facut pe altii sa se simta inferiori atunci cand pretindeam ca suntem mai buni decat oricine, afisand o atitudine de superioritate morala. Cei care eram “competenti” si “priceputi la toate” putem gasi nume pentru lista pasului Opt atunci cand ne gandim la oamenii ale caror oferte de ajutor sau de sprijin le-am respins.

O greutate in plus pe care multi dintre noi o intampinam atunci cand incercam sa identificam tipurile de necazuri este data de faptul ca avem o tendinta automata de a ne concentra numai pe perioada de inainte de a ne opri din baut. Este putin mai usor pentru noi sa fim foarte sinceri in legatura cu necazurile pe care le-am provocat in timpul alcoolismului activ. Consumam alcool, eram oameni diferiti atunci. Oricum, cu totii am provocat necazuri altora si in recuperare. Amintiti-va ca nu conteaza daca a fost sau nu cu intentie. De fapt, probabil ca toti am facut necazuri celor cu care ne impartasim recuperarea, altor membrii A.A. Poate ca i-am barfit; ne-am retras de langa ei; am reactionat cu indiferenta la durerea lor; ne-am amestecat in nasitul lor; am incercat sa controlam comportamentul unui nou venit; ne-am comportat ca niste ingrati cu un nas; am furat bani din cos; am manipulat oamenii folosind durata abstinentei noastre ca fiind o sursa de credibilitate intr-o controversa legata de serviciile in A.A.; sau am profitat sexual de o persoana nou venita. Acestea sunt cateva exemple relativ comune. Celor mai multi dintre noi ni se pare extrem de dificil sa punem astfel de situatii pe lista pasului Opt, pentru ca gandul ca trebuie sa ne cerem iertare ne face sa ne simtim foarte necomfortabil. Am vrea ca in A.A. sa ne comportam la standarde mult mai inalte si credem ca si ceilalti asteapta acelasi lucru de la noi. Realitatea este ca colegii nostrii din A.A. vor fi toleranti si iertatori, mai cu seama ca ei stiu ce incercam sa facem. Dar, subliniem din nou, trebuie sa evitam sa ne facem griji acum despre pasul Noua.

INTOCMIREA LISTEI


Primul lucru pe care trebuie sa il stim este ca aceasta nu este o lista pe care o putem face doar in minte. Avem nevoie sa punem pe hartie fiecare nume si ce anume am facut care a provocat necazuri acelei persoane. O data ce este trecut pe hartie, este greu sa uitam pe cineva sau sa ne intoarcem la negare in legatura cu ceva ce mai degraba am evita. Daca pentru vreun motiv sau altul nu putem alcatui o lista scrisa, putem folosi o inregistrare sau vreo alta metoda cu care nasul nostru a cazut de acord ca ne va fi de ajutor in acest Pas.

Atunci cand suntem gata sa incepem lista, ne asezam, ne amintim tot ce am invatat despre ceea ce inseamna necazuri si incepem sa scriem. Unele nume ne vor veni imediat in minte. De altele ne vom aminti pe masura ce ne gandim la felurile de necazuri pe care le-am provocat. Este absolut necesar sa ne intoarcem la Pasul Patru si sa vedem ce informatii putem sa luam de acolo.

Ar trebui sa includem toate numele si situatiile care ne trec prin minte, chiar daca suntem aproape siguri – nu intru totul siguri – ca nasul ne va spune ca nu suntem datori sa cerem iertare in vreo situatie anume. Este mai bine sa fie cazul sa stergem nume de pe lista, atunci cand o revizuim impreuna cu nasul, decat sa incercam sa ne aducem aminte nume pe care ar fi trebuit sa le trecem acolo, dar nu am facut-o. De asemenea, pot exista situatii in care ne aducem aminte de un incident in care am provocat necazuri cuiva, dar nu si de numele persoanei implicate. Putem cel putin sa trecem pe lista incidentul.

Pentru unii dintre noi poate parea ciudat sa ne trecem pe lista si pe noi insine. Poate ca la inceputul recuperarii ni s-a spus ca a ne cere iertare noua insine poate fi o idee egocentrica, ca trebuie sa nu ne mai gandim tot timpul la propria persoana si sa incepem sa ne gandim la oamenii pe care i-am ranit. In acest caz, intreaga idee de a cere iertare propriei persoane poate fi derutanta. Se poate ca unii dintre noi sa fi crezut ca a ne cere iertare noua insine trebuie sa implice o “recompensa“ pe care ne-o acordam pentru ca stam departe de bautura sau pentru vreo alta realizare. Poate ca am incercat sa facem asta cumparand lucruri pe care nu ni le permiteam cu adevarat, sau ingaduindu-ne alte compulsii. In realitate, felul in care reparam relele facute fata de noi insine este incetarea comportamentului iresponsabil sau distructiv. Avem nevoie sa identificam felul in care ne-am creat singuri probleme, prin incapacitatea de a ne accepta responsabilitatea personala. Atunci cand ne trecem pe lista, putem adauga si problemele pe care ni le-am cauzat la capitolul finante, imagine, sanatate, etc.

Mai exista o situatie delicata cu care multi dintre noi se poate sa se fi confruntat. Ce facem daca una din persoanele caroar le-am facut necazuri este nasul nostru si este foarte posibil sa afle asta atunci cand revizuim lista impreuna? In aceasta situatie este bine sa ne consultam cu un alt membru A.A. a carui recuperare o respectam, probabil nasul nasului nostru.

- Fac o lista cu oamenii carora le-am facut necazuri si specific necazul pe care l-am provocat fiecaruia. Pot fi sincer cu mine? Mai am rezerve?

A CONSIMTI

Acum ca am facut lista, sau ca am adaugat nume noi la lista pe care o pastram de cand am facut prima oara Pasul Opt, este timpul sa consimtim sa reparam relele facute. Ca sa putem consimti, trebuie sa stim cate ceva despre ce inseamna sa “reparam relele”. Mai inainte in acest ghid am vorbit despre nevoia de a face mai mult decat a ne schimba comportamentul, dar, multora se poate sa ne fie teama ca pur si simplu nu suntem capabili sa ne schimbam. Suntem intr-adevar sinceri, pentru ca vrem sa ne abtinem de la a mai repeta vreodata acelasi tip de comportament, dar, ne gandim la promisiunile pe care le mai facusem si inainte. Oare nu vom face acelasi lucru din nou? Acum este momentul in care trebuie sa credem cu adevarat in recuperarea noastra. Nu conteaza de cand suntem abstinenti si care sunt greselile pe care vrem sa le reparam; trebuie sa credem ca Dumnezeu, asa cum si-L inchipuie fiecare, ne va da puterea si capacitatea de a ne schimba. Pentru unele dintre relele facute, vom descoperi ca suntem gata sa ne cerem iertare de indata ce le-am pus pe hartie. Pentru altele, poate ca bunavointa nu va aparea asa de usor.

- De ce a spune “imi pare rau” nu este de ajuns sa repare relele pe care le-am provocat?
- De ce doar schimbarea comportamentului meu nu este de ajuns sa repare relele pe care le-am provocat?

Se intampla foarte rar sa nu avem nevoie sa reparam macar cateva probleme de ordin financiar, fie fata de oameni de la care am furat, fie fata de oameni care ne-au imprumutat cu bani si carora nu le-am mai inapoiat niciodata datoria, fie fata de unele societati sau banci. Stim ca a repara relele facute inseamna sa pierdem niste bani pe care mai degraba i-am pastra pentru noi insine. Poate ca ne va trebui ceva timp pana vom ajunge sa apreciem libertatea interioara profounda care vine dupa achitarea acestor datorii, si astfel sa ajungem la bunavointa de a repara aceste rele. Poate ne va fi de ajutor daca ne rugam Puterea Superioara sa ne dea bunavointa de a repara aceste rele.

- Am “reparatii” de ordin financiar pe care nu vreau sa le fac?
- Cum ar fi viata mea daca as fi reparat deja aceste rele?

Poate ca unele dintre relele pe care trebuie sa le reparam sunt fata de persoane care, la randul lor, ne-au facut rau. Acestea sunt de obicei reparatiile pe care le consimtim cel mai greu. Se pare ca de fiecare data cand ne gandim la repararea acestor rele ne infuriem atat de tare cand ne gandim la ce ne-au facut ei noua, incat uitam cu totul de datoria noastra. Dar, recuperarea ne cere sa practicam principiul spiritual al iertarii. Prin rugaciune si prin alte forme de ajutor pe care avem nevoie sa le gasim, vom gasi in noi puterea de a-i ierta pe cei care, la randul lor, ne-au facut rau.

- Am datoria morala de a repara relele facute fata de oameni care si ei, de asemenea, mi-au facut rau?
- Ce am facut ca sa consimt sa repar aceste rele?

De asemenea, se pot afla pe lista noastra si necazuri pe care nu ne gandim ca le vom putea repara vreodata. Poate ca suntem atat de incrancenati incat nici nu vrem sa ne rugam pentru bunavointa; nu putem nici sa ne imaginam ca am putea avea compasiune pentru oamenii carora le-am facut aceste necazuri. In acest caz, trebuie doar sa lasam aceste nume pe lista. Nu trebuie sa indreptam toate relele intr-o singura zi sau intr-o anume perioada de timp. De fiecare data cand ne uitam pe lista Pasului Opt, ne intrebam daca avem bunavointa de a repara unele rele. Daca nu, mai verificam din cand in cand.

PRINCIPII SPIRITUALE

In Pasul Opt ne concentram pe onestitate, curaj, bunavointa si compasiune.

Pentru a pune in practica principiul onestitatii in Pasul Opt, avem nevoie sa ne inspiram din experienta pasilor anteriori. Am admis natura problemei noastre – alcoolismul – si am recunoscut care este solutia la aceasta problema. Acesta a fost un act de onestitate. Am facut un inventar moral amanuntit; facand asta ne-am pus in practica onestitatea nou gasita. Am ajuns la un nivel si mai profund de onestitate atunci cand am identificat natura exacta a greselilor noastre. Asa ca, avem ceva experienta in separarea responsabilitatii noastre de ceea ce,probabil, au facut altii. Acesta este nivelul de onestitate de care avem nevoie in Pasul Opt. Trebuie sa uitam de resentimente, de a da vina pe altii, de a crede ca suntem victime inocente si de orice alta justificare pentru necazurile pe care le-am provocat. Pur si simplu avem nevoie sa le punem pe lista!

- In ce fel ma ajuta in Pasul Opt identificarea exacta a naturii greselilor mele?
- De ce este atat de important sa imi fie clar care este responsabilitatea mea?
- Care sunt exemplele legate de experienta mea cu onestitatea in Pasii anteriori?
- Cum folosesc aceasta experienta in Pasul Opt?

Pentru a pune in practica principiul curajului in Pasul Opt, trebuie sa ne lasam in grija Lui Dumnezeu. Nu putem sa ne limitam la a scrie pe lista numai acele necazuri despre care credem ca sunt mai usor de reparat. Avem nevoie de credinta ca Puterea noastra Superioara ne va da curajul, umilinta, puterea interioara, sau orice altceva de care avem nevoie sa reparam orice rele. Fie ca trebuie sa ne confruntam cu cineva si ne este teama de ce o sa simtim, fie ca trebuie sa acceptam consecintele unei fapte pentru care suntem cautati, vom fi capabili sa facem fata cu ajutorul Puterii Superioare.

- Care sunt cateva din experientele mele legate de curaj din pasii anteriori? Cum voi pune in practica aceasta experienta in Pasul Opt?

Am vorbit deja foarte mult despre bunavointa in acest pas, in special despre bunavointa de a repara relele facute. Dar, ca sa parcurgem acest pas mai avem nevoie si de o cantitate apreciabila de altfel de bunavointa, care nu are nimic de a face cu repararea relelor. In primul rand, avem nevoie de bunavointa de a alcatui lista. Indiferent de ce simtim in legatura cu adaugarea vreunui nume pe lista noastra, trebuie sa avem bunavointa de a o face. De asemenea, avem nevoie de bunavointa de a pune in practica si celelalte principii spirituale legate de acest pas.

- Mai exista nume pe care nu le-am trecut inca pe lista mea? Am bunavointa de a le adauga acum? Am completat lista?
- Care sunt cateva din lucrurile pe care le-am facut ca sa-mi maresc bunavointa?
- Ce sentimente am in legatura cu nevoia de a ma ruga pentru bunavointa?

In acest stadiu al recuperarii noastre devine posibil sa ne dezvoltam sentimentul de compasiune. Inainte de a parcurge pasii anteriori, eram prea preocupati cu resentimentele, invinovatirea si auto-compatimirea, ca sa ne mai gandim si la altii. Alaturi de capacitatea de a ne vedea pe noi insine ca find doar niste fiinte omenesti obisnuite, incepem sa vedem ca si ceilalti sunt doar fiinte omenesti care incearca la randul lor sa faca fata naturii umane. Stim ca suntem atacati periodic de indoieli si nesiguranta in legatura cu propria persoana si tot asa sunt si ceilalti. Stim ca ni se intampla adesea sa vorbim inainte de a gandi si tot asa sunt si ceilalti. Ne dam seama ca si ei regreta asta tot atata cat regretam si noi. Stim ca suntem predispusi sa interpretam gresit unele situatii sau sa nu reactionam la ele cum trebuie. Ca rezultat al acestei constientizari, atunci cand ii vedem pe altii ca se comporta astazi sub influenta unui defect de caracter simtim empatie in loc de enervare si furie, pentru ca stim ce i-a facut sa se comporte asa. Inimile ni se umplu de emotie atunci cand ne gandim ca impartasim cu ceilalti oameni aceleasi vise, temeri, pasiuni si greseli.

- Incep sa simt ca am o legatura cu ceilalti oameni? Descrie.
- Incep sa simt compasiune si empatie pentru altii? Descrie.

MAI DEPARTE

Este un lucru esential sa discutam cu nasul fiecare lucru care trebuie reparat ce se afla pe lista noastra. Nu conteaza de cat timp suntem in recuperare sau cata experienta avem cu indreptarea relelor facute. Fiecare dintre noi poate sa judece gresit o situatie atunci cand lucreaza de unul singur, dar descoperim adesea ca putem vedea lucrurile mult mai clar atunci cand ni se prezinta acea situatie din alt punct de vedere. Avem nevoie de parerea si de experienta nasului. Avem nevoie de incurajare din partea nasului. Avem nevoie de viziunea si de speranta nasului. Este uimitor cat de mult ne poate ajuta o simpla discutie cu nasul sa ne conectam la acea putere interioara silentioasa care traieste in fiecare din noi. Atunci cand reusim sa indepartam toate influentele care ne distrag si sa scoatem la lumina miezul de seninatate, umilinta si iertare, suntem gata pentru Pasul Noua.
(Sursa:http://alcooliciianonimicraiova.uv.ro/?page_id=165)
Găsește toate mesajele acestui utilizator
Citează acest mesaj într-un răspuns
Adaugă Răspuns 


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)