Adaugă Răspuns 
 
Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DIN CICLUL: SA-L ÎNTREBĂM PE BILL W.
07/02/2017, 12:39 PM
Răspuns: #1
DIN CICLUL: SA-L ÎNTREBĂM PE BILL W.
DIN CICLUL: ”SĂ-L ÎNTREBĂM PE BILL W.”
Care au fost condițiile care au dus la cele Douăsprezece Tradiții?
Răspuns:
Articolul lui Jack Alexander care a fost publicat în 1941 , a adus la noi un potop de scrisori pe micul nostru birou din New York, a mii si mii de cereri de la alcoolicii înnebuniți, soțiile lor, angajatorii lor și în acel moment am trecut de copilăria noastră și ne-am angajat pentru eliminarea ei la faza următoare creșterii:adolescența.
Ei bine, adolescența, prin definiție, este un moment tulbure al vieții tinere și noi nu am fost nici o excepție. Grupurile au inceput sa prinda contur pe tot pământul și aceste grupuri au avut imediat probleme. Noi am făcut descoperirea foarte tristă că tocmai pentru că ai dezmeticit un alcoolic beat nu te-ai făcut un sfânt printr-o lovitură lungă. Am constatat că am putea rămâne cu o amărăciune plină de resentimente, astfel am descoperit că avem un leac mult mai bun decât băutura, credeam că acest leac este posibil să ne fie de folos. Mulți dintre noi am constatat ca am putea avea probleme care vin ca un tunet și încă poți să stai treaz. Am constatat că am fost în tot felul de lupte mărunte pentru conducere, prestigiu, ieșire în față cu orice preț. Mulți dintre noi au fost foarte suspecți în acordarea tipăriri cărții în mâinile acelui coleg Wilson, care are un camion și era susținut de d-nl Rockefeller, care are tot aluatul. Și am început să avem tot felul de probleme.
Banii au intrat în imagine - trebuia să facem multe. A trebuit să închirieăm săli care nu au venit degeaba, costul de tipărire a cărții a fost ceva, am avut mese într-un timp. Da, banii au intrat în toate și s-au dus.
Apoi am descoperit, puțin câte puțin, faptul că grupurile trebuiau să aibă treburi de facut. Cine va fi președinte? O parte o vor alege pe el dar, cealaltă parte pe cine va alege? Existau acele probleme, și au devenit atât de înfricoșătoare încât am trecut printr-o altă perioadă de zbor orb. Prima perioadă de zbor orb, vă amintiți, a avut de a face cu întrebarea: dacă persoana în cauză ar putea fi restaurată dintr-o singură încercare, dacă forțele de distrugere din el ar putea fi incluse și supuse. Acum, am început să ne întrebăm, în partea timpurie a adolescenței noastre, dacă forțele distructive din grupurile noastre nu ne-ar face să ne sfâșiem între noi și să distrugem astfel comunitatea AA. Ah, acele au fost zile de temut.
Biroul nostru mic, din New York, a început să fie invadat de scrisori de la aceste grupuri. Ele erau în creștere și la distanțe mari, și nu puteau să fie în contact cu centrele noastre vechi, care aveau și ei aceste probleme: Au existat oameni care ieseau din azilele de nebuni. Doamne, ce s-ar face cu acești lunaticii la noi? Au venit deținuți, oare nu ne-ar fi cocoșat? Au venit oameni ciudați. Au existat oameni, cred că este așa sau nu, a căror ținute morale erau rele și alcoolicii respectabile din acel timp clătinau din cap și au spus: "cu siguranță acești oameni imorali vor să ne facă bucăți." Scufița Roșie și lupii răi au început să se înmulțească. Ah, da, așa ar putea dura societatea noastră?
Ea a continuat să crească, mai multe grupuri, mai mulți membri. Uneori, grupurile erau împărțite pentru că liderii s-au supărat unul pe altul și, uneori, au împărțit chiar grupul, deoarece ei erau ”prea mari”. Dar, printr-un proces de fisiune și subdiviziune această mișcare a crescut, și a crescut, și a crescut. Zece ani mai târziu s-a răspândit în treizeci de țări.
Din această vastă harababură și experiență in adolescenta noastră a început să fie evident că am avut de gând să luăm atitudini foarte diferite față de multe lucruri și chiar față de colegii noștri americani. Noi am fost profund convinși de exemplu, că supraviețuirea întregului este mult mai importantă decât supraviețuirea oricărui individ sau grup de indivizi în parte. Aceasta a fost un lucru cu mult mai mare pentru oricare dintre noi. Am început să înțelegem că, odată ce o masă de alcoolici în recuperare se aflau la jumătatea drumului spre cei Doisprezece Pași, că Dumnezeu ar putea vorbi în conștiința lor de grup, și că din această conștiință de grup ar putea veni o înțelepciune mai mare decât a oricărui lider inspirat.
În primele zile am avut toate regulile de aderare. Unde au plecat acum? Nu ne mai era frică. Ne deschidem brațele larg, și le spuneam că nu ne pasă cine ești, ce dificultăți ai. Ai nevoie doar spui: "Sunt un alcoolic si eu sunt interesat să mă las de băut." Te declari in. Este exact ideea noastră spusă în sens invers care spune: ”Singura cerință pentru a deveni membru AA, este dorința de a înceta băutul”.
Cu ani în urmă, am crezut că această societate ar trebui să facă cercetare medicală, socială și educație, de a face totul pentru bețivi tot timpul. Noi știm mai bine acum. Avem un unic scop în această societate, noi cizmarii o să rămânem la ultima noastră soluție și vom transporta acest mesaj altor alcoolici care mai suferă și vom lăsă celelalte probleme celor competenți. Vom face un lucru mai presus de bine, mai degrabă, decât multe lucruri prost.
Și așa Tradițile noastre au crescut. Tradiția noastră nu este tradiția americană. În Tradiția americană oamenii de publicitate fac totul. Suntem o țară dedicată eroismului, este o tradiție iubită, și totuși această mișcare în înțelepciunea sufletului Grupului nu e al lui, știam că acest lucru nu a fost și nu este pentru noi. Așa că politica noastră de relații publice este anonimatul la nivel public. Nici o publicitate de oameni, principii înainte de personalități. Anonimatul are o semnificație spirituală profundă - cea mai mare protecție are această mișcare.
Pe măsură ce societatea noastră a crescut, a dezvoltat un mod de viață. Este un mod de viață pentru noi înșine care suntem legați împreună, este o modalitate acceptată de noi înșine cu privire la aceste întrebări supărătoare de proprietate, bani, prestigiu și autoritate și lume în general(societatea). Tradițile AA nu s-au dezvoltat pentru că le-am dictat, ci pentru că oamenii, experienta lor le-au format, eu pur și simplu le-am pus pe hârtie și am încercat începând cu patru ani în urmă (1946), pentru a le reflecta înapoi la tine. Astfel au fost anii noaștri de adolescență, iar înainte de ai părăsi, trebuie să spun că un puternic impuls a fost dat Traditiilor de către Gentlemanul care mi-a prezentat unele aspecte. (Earl T.)
Într-o zi, el a coborât la Bedford Hills după forma lungă a tradițiilor, au fost scrise la o anumită lungime, pentru că în birou a fost totdeauna nevoie să răspundem la întrebări cu privire la problemele grupurilor, astfel încât tradițiile inițiale erau mai lungi și acoperite cu mai multe posibilități de probleme. Earl sa uitat la mine, mai degrabă întrebător și a spus: "Bill, nu-ți trece prin capul tău mare că acestor bețivi nu le place să citească? Ei vor asculta o vreme, dar ei nu vor citi nimic!” ”Acum, trebuie să restructurezi aceste tradiții în așa fel încăt să arate pur și simplu ca cei Doisprezece Pași pentru recuperare ". Așa că împreună cu el am început procesul de restângere, care a durat o zi sau două și până la urmă tradițiile au ajuns în forma lor actuală. Ei bine, de data aceasta am avut o mulțime de experiențe cu privire la aceste principii, am început să ne gândim că ne-ar putea lega împreună în unitate, atât timp cât Dumnezeu ar putea avea nevoie de noi. Iar la Cleveland (1950), șapte mii dintre noi au declarat: "Da, acestea sunt principiile tradiționale pe care suntem dispuși să le acceptăm, cu care ne putem angaja în condiții de siguranță penru viitor, și așa am ieșit din adolescență. Din nou, în ultimul an ne-am luat destinul de mână. (transcris din bandă. Chicago, IL, February 1951).
Tradus(IT)și adaptat(cu greșeli) Constantin - Suceava
Găsește toate mesajele acestui utilizator
Citează acest mesaj într-un răspuns
Adaugă Răspuns 


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)